Hurtig hjemmeside

Spild ikke dine marketings kroner ved at sende trafikken ind til en langsom hjemmeside.Så før ud øger dit annoncebudget kan det være en god ide først at kigge på hvor du sender trafikken hen og optimere siden til at performe det bedst den kan.

Det åbenlyse er at teste siden på Google pagespeed. Her kan du få en rapport over hvilke tiltag du kan foretage for at det hele kører lidt hurtigere.

Hvis siden generelt er langsom så bør man også overveje om det kan betale sig at bruge en større mængde ressource for at optimere eller i stedet bygge forfra. Afhængig af kompleksiteten kan man overveje at den næste version skal være en statisk hjemmeside som er hostet på et CDN netværk. Fordelene ved et statisk setup er at det er lynhurtigt og globalt tilgængeligt.

Mange webshop i Danmark bevæger sig hurtigt over landegræsnsen efter at have været aktiv i Danmark i 1 år. Derfor bør man tænke dette ind når man vælger at opbygge en ny webshop som også skal håndtere flere sprog, valuta og moms satser.

Via et Headless CMS system kan man adskille webshop fra data indtastning og det giver mulighed for at opbygge selve webshop frontend helt adskilt fra backend og data håndtering. Platforme som WordPress er et monolitisk system hvor det hele hænger sammen men også trækker alle brugerflader ned.

Eksempler på headless cms er strapi og contentful  som brilliere i denne displin.

Frontend kan opbygges via teknonlogier som Next og Nuxt og hostes på statisk hosting som Netlify.

Når ens webshop performer 100% så er marketing kroner bedre udnyttet og man sikre sig at kunden måske bliver lidt længere på hjemmesiden.