Fem gode vaner til at få mere ud af LinkedIn

LinkedIn er som bekendt verdens største faglige netværk, og det gælder om at skaffe sig gode vaner hurtigt, for at få mere ud at platformen.

Mere end 650 millioner mennesker verden over bruger platformen til at finde nye faglige kontakter, vedligholde eksisterende og ikke mindst blive inspirerede til andre og spændende karriereveje.

Og mange af os bruger meget tid på LinkedIn, men det er ikke altid effektivitet, der præger vores brug. Snarere det modsatte.

Der er mange tips og tricks til at få mere ud af LinkedIn, men med fem overordnede, gode og nemme vaner kan du optimere din tid på LinkedIn.

Læs dem her under.

1: Husk, hvorfor du loggede ind

Sociale medier er mestre i at aflede vores opmærksomhed, og få os til at glemme, hvorfor vi i første omgang logger ind.

Hav det som en god vane at huske hvorfor du loggede ind. Skriv det evt ned.

2: Sæt tid på dit login

Igen: Tiden flyver på sociale medier. Sæt tiden på din telefon fx 10 minutter.

3: Planlæg (mindst) ét ugentligt opslag

Din værdi i LinkedIns algoritme stiger, når du leverer værdi til platformen. Derfor skal du poste noget mindst en gang om ugen.

Arbejd med at skabe interaktion om dit opslag med spørgsmål eller meningsmålinger. Husk at du skal bringe værdi til dine kontakter, og ikke nødvendigvis skal fortælle om dig selv altid. Andet indhold, som du finder spændende og vigtig, er det sikkert også for dine kontakter.

4: Lav altid en personlig invitation

Når du gerne vil forbindes med folk, er det vigtigt at du hver gang skriver en personlig hilsen sammen med din invitation. Hvorfor skal I forbindes? Hvad kan I bruge hinanden til? etc.

Der er langt højere chance for at få gode forbindelser samt at du muligvis allerede begynder en professionel samtale. Desuden vil du, hvis I forbindes, oftere dukke op i hinandens feed, når I også har skrevet beskeder sammen på platformen.

5: Kommentér ofte på andres opslag

Alle elsker opmærksomhed, og det gælder også på LinkedIn. Så derfor skal du kommentere på andres opslag. På den måde gør du opmærksom på dig selv, men endnu vigtigere: Du giver du dine forbindelser det bedste rygstød til deres opslags rækkevidde.

Find eventuelt data om danskernes brug af sociale medier her.