Beskriv din opgave grundigt og send den til bureau.dk.
Vi ringer dig op, får bekræftet opgaven og vender detaljerne.
Vi matcher dig til det rette bureau, som kan hjælpe dig videre.
Shopify er et af verdens mest anvendte webshop løsninger og i denne artikel vil jeg komme ind på, hvorfor så mange vælge at lave Shopify webshop, da der jo findes mange alternativer.
Har du lige startet din virksomhed op, så tænker du helt sikkert over, hvilken webshop løsning du skal vælge. I starten som selvstændig har man altid mange omkostninger, især hvis du skal købe et varelager hjem og have penge til din egen markedsføring. Selvom en Shopify webshop ikke er 100% gratis at anvende, så vælger mange det alligevel, selvom der er gratis alternativer.
Et gammelt ordsprog siger, at man skal bruge penge, før man kan tjene penge. I dette tilfælde, så er der tale om 29USD pr. måned til Shopify, for at have en velkørende webshop. Dette beløb skulle gerne tjene sig ind ret hurtigt, hvis du er ambitiøs med din webshop. Hvis du ikke er særlig “IT-kyndig” og ord som “HTML”, “CSS”, og “Javascript” lyder som volapyk, så bare rolig: Vælger du en Shopify-løsning, så er det ikke et krav, at du skal kunne programmere, men nærmere fokusere på dit e-købmandskab.
Shopify har nemlig altid fokuseret på, at det skal være nemt og trygt at drive sin webshop og man skal fokusere på det, som man er bedst til. Derfor er din backend på din Shopify webshop lavet i et brugervenligt design, hvor det er nemt at se diverse rapporter omkring dagens omsætningstal og du kan nemt håndtere dine ordrer.
En anden fordel er, at du kan få et gratis “SSL certifikat”, så du har en krypteret og sikker forbindelse.
Lad os sige, at du er kommet godt igang med din webshop og er begyndt at få en masse ordrer. Det er selvfølgelig super positivt, men Shopify tager et transaktionsgebyr pr. salg. I sidste ende kan det godt være en stor sum penge, som du har givet i rene gebyr-kroner, som du kunne have brugt på andet.
En anden ulempe ved Shopify kan være URL-strukturen: Set med et SEO-perspektiv, så vil nogle foretrække en “ren” URL-struktur, hvor der i Shopify er nogle prædifenerede linksindstillinger til de forskelige typer af sider, som ikke kan ændres. Eksempel:
– /collections/
På denne side blive dine kategorier vist. Eksempel: www.ditdomæne.dk/collections/bukser.
Hvis du er i tvivl om Shopify er den rette løsning for dig, så anbefaler jeg, at du prøver kræfter med en 14 dages gratis prøveperiode. På den side kan du også se de forskellige priser og se en udvidet liste af fordele og ulemper.
Tak fordi du læste med.
Skrevet afErik Holflod JeppesenPartner, Grafikr ApS