Beskriv din opgave grundigt og send den til bureau.dk.
Vi ringer dig op, får bekræftet opgaven og vender detaljerne.
Vi matcher dig til det rette bureau, som kan hjælpe dig videre.
Vi vil hurtig tage et kig på metabeskrivelse og sidetitler. Dette kan du bruge til at fortælle Google, hvad siden handler om, ligesom det kan være med til at øge din klikrate på Google (hvor mange der klikker på dit resultat i søgelisten på Google).
Hvad er sidetitler (page titles) og metabeskrivelse (meta description)?
En sidetitel er den overskrift, som du ser i toppen af din browser og som fremgår som overskrift i Googles søgeresultater.
I dette tilfælde er sidetitlen “Hvad er SEO? – BUREAU”. Du kan dermed bruge sidetitlen til at indikere, hvad siden handler om. Dette giver igen god mulighed for at gøre Google opmærksom på, hvad præcist denne side handler om.
Som det ses i ovenstående eksempel, så er metabeskrivelsen den tekst, der fremgår under søgningen på Google. Her har du mulighed for at beskrive, hvad siden handler om. Dette er med til at indikere, hvad siden handler om, ligesom det vil give de søgende en beskrivelse af netop den side. Metabeskrivelsen må max fylde omkring 150-160 tegn, hvis du vil have det hele vist på Google-søgningen. Hver landing page har en unik sidetitel og metabeskrivelse. Så det er vigtigt at skrive en unik sidetitel og metabeskrivelse til hver side, så du endnu bedre kan fortælle Google, hvad dine sider specifikt handler om.
Hvis du har lavet din hjemmeside i WordPress, så kan du blandt andet bruge pluginet “Yoast SEO” til at skrive dine sidetitler og metabeskrivelser på dine sider.