Beskriv din opgave grundigt og send den til bureau.dk.
Vi ringer dig op, får bekræftet opgaven og vender detaljerne.
Vi matcher dig til det rette bureau, som kan hjælpe dig videre.
Linkbuilding er en central del af SEO, men hvis du gør som alle andre, vil du også få nøjagtigt det samme resultater. Det kan også være fint for nogen, men vil du virkelig have succes med din linkbuilding, så bør du tænke ud af boksen og være kreativ i din fremgangsmåde. I det følgende får du mit bud på, hvad der forhåbentligt kan øge din succesrate.
Indgående links er vigtige for dine placeringer – det ved alle der arbejder med SEO. Det er situationen lige nu, og vil formentlig være det i fremtiden også.
At skaffe links er dog ikke nødvendigvis let og slet ikke hvis det skal være kvalitetslinks. Du kan selvfølgelig benytte de mest gængse metoder såsom placeringslinks, PR og outreach. Det er fine fremgangsmåder og de kan bestemt også virke.
Det er dog en fordel at man ikke begrænser sig til kun at benytte de sædvanlige fremgangsmåder. Du risikerer i hvert fald at gå glip af nogle lette links.
I det følgende serverer jeg en række forslag til andre fremgangsmåder end de traditionelle, som ofte vil give pote i form af lette men stærke links.
Anbefalinger er guld værd for mange virksomheder. Hvad enten det drejer sig om en tommel op for produkter eller ydelser, står de fleste virksomheder i kø for en god anmeldelse. Forklaringen er utvivlsomt, at kundeudtalelser er en af de mest effektive metoder til at overtale nye kunder.
En virksomhed der klarer sig elendigt på Trustpilot eller lignende sider, vil ofte opleve at nye kunder går i en stor bue udenom. Ligeså vel som en virksomhed med femstjernede anmeldelser kan fungere som en forbrugermagnet. Derfor giver det god mening at bruge tid og energi på at pleje sin virksomheds digitale omdømme, og her er netop positive udtalelser fra kunder vejen frem.
Positive ord fra dig kan betyde meget for en virksomhed, hvorfor du kan være heldig at få et link retur.
Selvfølgelig skal du aldrig anbefale en service eller et produkt som du ikke kan stå inde for, men hvis du har haft en god oplevelse og været tilfreds, så er der gevinst at hente for både dig selv og leverandøren af servicen/produktet. Der vil nemlig være mange som er villige til at inkludere et link i en positiv anmeldelse.
Overvej derfor om der er nogen services du benytter, som du er tilfreds med, og som fortjener noget anerkendelse. Tag kontakt til leverandøren, og forhør dig omkring mulighederne for lidt rosende ord i bytte for dit link.
Cases bruges ofte af virksomheder for at demonstrere deres evne til at opfylde en kundes behov og skabe resultater.
Har du en samarbejdspartner, som du på det varmeste kan anbefale, kan du sagtens henvende dig til dem og foreslå at lave en case ud af jeres samarbejde.
For din samarbejdspartner vil casen være brugbar, fordi den fortæller til omverdenen at de er dygtige og at de leverer resultater.
For dig er casen en oplagt mulighed for at promovere din virksomhed, herunder også med et link til din side.
Kan det virkelig passe, tænker du måske. Og ja, det kan det faktisk.
Hvis du er skarp i dine produkt- og kategoritekster og de i øvrigt rangerer godt, så er der en chance for at du kan få links, hvis du selv har tilføjet interne links i teksten.
Hvorfor?
Fordi nogle tekstforfattere arbejder på en bestemt måde, som potentielt kan komme dig til gode. En tekstforfatter kan eksempelvis beslutte sig for at skrive om strapons, vil han formentlig starte med at google `strapons´ og derefter måske kopiere noget af teksten fra de bedst rangerede sider, for derefter at omskrive det kopierede til egen side.
Det er ikke alle tekstforfattere der er lige skarpe på det tekniske, hvorfor der er en chance for, at de ikke får formateret teksten og dermed beholder de links som du har inkluderet. Fordi du har indlejret interne links og de kopierer din tekst, får du altså automatisk links til din side, uden du selv har løftet en finger.
Det er ikke ofte at det går som beskrevet, men jeg har selv set op til flere eksempler på links, som er opstået på netop den måde. Det kræver dog bare, at man i forvejen rangerer godt på søgemaskinerne.