Beskriv din opgave grundigt og send den til bureau.dk.
Vi ringer dig op, får bekræftet opgaven og vender detaljerne.
Vi matcher dig til det rette bureau, som kan hjælpe dig videre.
De sociale medier er større end nogensinde før og vokser stadig, og det gør de, fordi hele verden er blevet digitaliseret, og folk bruger deres smartphones til at gå på nettet til daglig – de sociale medier er blevet en del af hverdagen. Derfor er der gode muligheder for at annoncere på disse platforme, da der er mange forskellige kunder, man kan nå ud til.
Dog kan det nogle gange være svært at finde ud af, hvor mange sociale medier man skal være til stede på, og hvilke skal man vælge fremfor andre, da de er alle forskellige og hver har deres styrker og svagheder. Der er flere forskellige sociale medier at vælge mellem såsom Facebook, YouTube, Twitter, Snapchat, LinkedIn og Instagram m.m. – det hele kommer an på, hvad ens mål er med ens markedsføring på de sociale medier, og hvilken målgruppe man vil nå ud til. Hvis du er interesseret i at vide mere – så læs med herunder.
En af fordelene ved de sociale medier er, at du kan få en detaljeret analyse af, hvem din målgruppe er, så du undgår at spilde tid på at gætte dig frem. Det gør Instagram eksempelvis ved, at du kan oprette en konto, som brugerne aktivt kan gå ind og følge, og derved sikrer du, at de billeder, du deler, er med et netværk af interesserede kunder, da de allerede har valgt at følge dig aktivt.
Der er rigtig mange danskere, der bruger Instagram – faktisk er det omkring 22 % af Danmarks befolkning, der har en Instagram konto, og det svarer til cirka 1,2 millioner personer. På verdensplan har Instagram over 400 millioner brugere, og de mest aktive brugere er 12-29 år, hvilket gør denne platform til en af dem, hvor man har mulighed for at nå ud til en større mængde unge mennesker. Selvom Instagram er ejet af Facebook, betyder det ikke nødvendigvis, at de fungerer på samme måde. De har ligheder, men Instagram fokuserer primært på storytelling og det visuelle – altså billeder og videoer og knapt så meget på tekstbeskrivelser – hvorimod Facebook fokuserer mere på teksten og mindre på det visuelle.
Der er flere forskellige måder at markedsføre på Instagram – eksempelvis kan du bruge hashtags, som er en af Instagrams største kendetegn, hvor brugere kan finde din virksomhed gennem de hashtags, du laver. Du kan derved brande din virksomhed og bruge populære hashtags, der trender, hvis de passer til din virksomhed og dine produkter. Så vil din virksomhed blive set af mange personer på kort tid. Derudover kan du også afholde konkurrencer, hvor brugerne skal bruge dine hashtags på deres billeder, og du skaber dermed et højere engagement hos dine følgere og når ud til potentielle kunder samtidig. Det kunne for eksempel være #dinvirksomhed, som kunderne skulle bruge på deres billeder, og på den måde bliver du brandet af dine kunder.
Flere og flere virksomheder får øjnene op for Instagram og finder ud af, at denne platform ikke kun handler om selfies og likes, men også om så meget andet. Ved at skabe en succesfuld markedsføring kan man øge trafikken til ens hjemmeside, webshop eller lignende og derved øge sin omsætning.
Internettet er blevet en stor del af hverdagen hos mange mennesker i dag. Det har gjort, at man kan bruge mere tid med sin familie, og man behøver ikke at skulle ned i de fysiske butikker for at købe produkterne, og samtidig kan man også sælge sine produkter på nettet til mange flere. Så har du en webshop eller en virksomhed, som du gerne vil skabe gode resultater for ved hjælp af de sociale medier? Så læs mere om instagram annoncering her og få professionel hjælp med sideopsætning, strategi og annoncering på Instagram.