Beskriv din opgave grundigt og send den til bureau.dk.
Vi ringer dig op, får bekræftet opgaven og vender detaljerne.
Vi matcher dig til det rette bureau, som kan hjælpe dig videre.
Et godt visitkort skal overordnet set være med til at fortælle din virksomheds historie, men samtidig give relevante kontaktoplysninger til modtageren. Det er ikke nemt, når man kun har et par centimeter at gøre godt med.
Bestil et nyt design af visitkort via vores samarbejdspartner &graphic.
Sådan designer du det perfekte visitkort
1) Du skal indkludere dit logo (og slogan). Dit mål skal være, at folk skal vide, hvilken virksomhed der er tale om, bare ved at kigge på logoet. Hvis du ikke har et logo, som er tydeligt i små størrelser, så overvej at skrive din virksomhedsnavn i ren tekst.2) Relevant kontaktinformation så folk kan kontakte dig. Husk, at et visitkort ikke er ret stort, så medbring kun de vigtigste oplysninger. Dit navn, jobtitel, telefonnummer, e-mailadresse og hjemmeside. Så burde du være dækket godt ind. Er det relevant for din branche, så inkluder også din adresse3) Hold dig til 1-2 farver. Dit visitkort skal være i takt med din visuelle identitet og afspejler dit brand. Sørg for at brug de farver, som du f.eks. bruger på din hjemmeside. Der skal være en rød tråd. Men keep it simple og hold dig til maks. 2 farver. Det er budskabet og dine kontaktoplysninger, som skal være i fokus. Bruger du praglede farver, kan de stjæle opmærksomheden for dit primære budskab. Husk også at farver fremkalder følelser hos folk. Hvis du er i tvivl om en farve, så kan du holde dig til sort/hvid4) Den rigtige skrifttype skal være læsevenlig. Sørg for, at bogstaverne er tydelige og at du bruger den rigtige størrelse. Den valgte skrifttype skal ikke være for tynd, men må stadig gerne afspejle dit brand. På din skærm kan det måske se læsevenligt ud, men når dit visitkort bliver printet, så er det en anden sag. Modtager man et visitkort, hvor skriften slet ikke kan læses, så forbinder man automatisk den givne virksomhed med noget negativt, da det i ens underbevidsthed er et irritationselement, at man ikke kan læse teksten. Så sørg nu for, at det er læsevenligt og stillet op på en overskuelig måde5) Skil dig ud og bliv husket. Det femte og sidste punkt er det vigtigste og det sværeste. Det er sjælendt, at man får et visitkort stukket i hånden, hvor man tænker: “Wow! Det er genialt lavet”. Men kan man få den følelse frem, så har man i hvert fald gjort noget rigtigt i sit design og der er større chance for at ens virksomhed bliver husket.Men husk også at tænke dine omkostninger ind over, hvis du vælger at få trykt på noget andet materiale end papir, blot for at blive husket. Det kan f.eks være tryk/indgravering på metal, træ, plexiglas osv. Det kan hurtigt blive dyrt.
Hos webbureauet Grafikr tilpassede vi faktisk vores visitkort til det givne arrangement. Vi var til et iværksætterbootcamp, Seedster, hvor vi på vores visitkort lavede en tagline, hvor der stod: “Vi mødtes til Seedster”.På den måde kunne vi skille os en anelse ud og blive husket. Når man kigger sine visitkort igennem, kan det være svært at huske til hvilket arrangement, man fik visitkortet stukket i hånden.
Tak fordi du læste mit blogindlæg: “Sådan designer du det perfekte visitkort”.
Skrevet af ekspertbloggerErik Holflod JeppesenPartner, Grafikr ApS