Beskriv din opgave grundigt og send den til bureau.dk.
Vi ringer dig op, får bekræftet opgaven og vender detaljerne.
Vi matcher dig til det rette bureau, som kan hjælpe dig videre.
Ønsker du flere besøgende på din hjemmeside, og generelt bedre placeringer på søgemaskiner som Google? Så skal du kigge nærmere på SEO optimering af din hjemmeside. Hos Bureau.dk har vi samlet nogle af de bedste artikler, så du kan komme endnu højere op på din placeringer. Så hvis du er nybegynder eller erfaring markedsføringsmedarbejder, så kan vi hjælpe dig videre med vores guides.
“SEO optimering er en unik mulighed for at skaffe flere besøgende og dermed kunder til din forretning” – Jeff Blaavand, skribent på Bureau.dk
Prøv lige at tænk over, hvordan du har fundet frem til denne artikel. Måske du har fanget den i dit netværk på LinkedIn, måske du kender Bureau i forvejen? Men der er også en stor sandsynlighed for, at du har Google dig frem til den. Det er et perfekt eksempel på, at optimering af din hjemmeside mod søgemaskinerne fungerer.
Hos Bureau.dk prøver vi at hjælpe danske iværksættere og medarbejdere med at blive endnu bedre til at arbejde med digital kommunikation. Vi har derfor en lang række artikler, der kan hjælpe til at få styr på din SEO i din virksomhed.
Lad os starte helt fra bunden. Hvad er SEO egentlig?
Her er et uddrag af artiklen, hvor du kan gå i dybden og lære det basale bag søgemaskineoptimering:“Betydningen af ordet kan findes ordets oprindelige betydning. Søgemaskineoptimering er, som ordet også antyder det, optimering i forhold til søgemaskiner.” Læs hele artiklen og lær hvad SEO er her.
Når du har fået defineret hvad SEO er, så kan du begynde at gå mere i dybden omkring hvordan du specifikt laver SEO optimering af din hjemmeside. Her er en 5-punktsliste til, hvordan vi går til sådan en opgave:
Der er rigtigt mange, der er tvivlsomme omkring effekten af at arbejde med søgemaskineoptimering. Vores klare anbefaling er dog, at hvis du lægger det rette arbejde i de, så vil du kunne se resultater i løbet af de første 2-3 måneder. Dette er selvfølgelig en investering at arbejde med SEO optimering, men det er også en investering, der kan betyde meget for din forretning. Husk på at du stjæler besøgende direkte fra dine konkurrenter, hvis du får klikket i stedet for dem. Lad os illustrere.
Du arbejder som malerfirma i Køge-området. Her er der 4-5 andre malerfirmaer, der for alvor har fat i markedet. Du har researchet dig frem til at det mest brugte ord på Google, når man skal finde malerfirmaer i dit område er “malerfirma køge”. Her ligger du på nuværende tidspunkt på side 2 af Google, da du ikke har lavet SEO optimering af din hjemmeside endnu. Dine 5 konkurrenter ligger alle på side 1.
Lad os antage (værktøjer kan vise dig det), at der er 500 søgninger på dette søgeord om måneden. Altså “malerfirma køge”. Om du ligger på side 2 eller om du ligger på første plads på side 1, så vil der stadig være 500 søgende om måneden på Google.
Hvis du kommer op og slår nogle af dine konkurrenter af side 1 og selv får en god placering, så vil du få deres besøgende. Dvs. at brugerne på Google vil trykke på din hjemmeside i stedet for din konkurrents. Altså hermed stjæler du en kunde direkte fra konkurrenten. Der er dermed win-win ved at få gode placeringer. Du får selv flere besøgende, og dine konkurrenter får færre.
Vi har tidligere introduceret en SEO-trekant, som er god til at illustrere en måde at arbejde med SEO optimering på. Nedenfor kan du læse mere om at arbejde med denne trekant, og hvordan det er vigtigt at have basen på plads.
Læs indlægget her:http://bureau.dk/seo-trekant/