Beskriv din opgave grundigt og send den til bureau.dk.
Vi ringer dig op, får bekræftet opgaven og vender detaljerne.
Vi matcher dig til det rette bureau, som kan hjælpe dig videre.
Ønsker du at arbejde med dine placeringer på f.eks. Google, så skal du tage et kig på dine tekster på din hjemmeside. SEO tekster er nemlig en vigtig del af din søgemaskineoptimering, og kan mange gange gøre forskellen på, hvor dine sider bliver placeret i Googles søgemaskiner.
Først og fremmest, så lad os tage et kig på, hvad SEO tekster egentlig er. Disse famøse ord kan være med til at få dine placeringer på Google til at stige. Når du arbejder med dine tekster på din hjemmeside, så er der nogle grundlæggende regler, som man kan følge for at vise Google, hvad din side handler om.
“Det vigtigste at have in mente, når du arbejder med SEO, er tydeligt at vise Google, hvad din side handler om. Her kan du blandt andet bruge optimerede SEO tekster, der indeholder de relevante søgeord.” – Jeff Blaavand, ejer af Bureau.dk.
Når du optimerer din hjemmeside til søgemaskinerne, så er det vigtigt at vise Google, hvad din side handler om. Her kan du gøre brug af f.eks. metabeskrivelse og metatitel (sidetitel). Du kan læse mere om, hvad det er her: Hvad er Sidetitel og Metabeskrivelse?.
Samtidig er det vigtigt at have den rette tekst på din side. Dette bliver oftest omtalt som SEO-tekster. Det kan f.eks. være en beskrivende tekst om det siden handler om. Hvis du har en webshop, der sælger herretøj, så ville det være oplagt at skrive dine tekster, så de er optimeret til ordet “herretøj”. Det er dog vigtigt, at skrive unikke tekster til hver side på din hjemmeside. Så hvis samme webshop også sælger, herresokker, så kan du skrive en SEO tekst omkring “herresokker” til den pågældende kategoriside.
Nedenfor vises et eksempel fra Zalando.com, hvor vi har klikket os ind på kategorien “Herresko”. Her ses det tydeligt, at de nederst til venstre har en søgemaskineoptimeret tekst, der har til formål at få dem til at rangere højere på netop “Herresko” på søgemaskinerne.
Som bekendt er det vigtigt at vide, hvad siden skal omhandle. Vælg derfor 1-2 vigtige ord. Dette gøres ud fra en søgeordsanalyse, der er lavet i forvejen. I søgeordsanalysen har du klargjort, hvilke ord folk søger på på f.eks. Google.
Lad os antage, at du har en hjemmeside, hvor du ønsker at blive fundet på ordet “Herresko”. Dette søgeord (eller keyword) skal derfor indgå i dine SEO tekster. Det skal dog stadig være naturligt, og du må ikke overbruge ordet. Der findes et utal af programmer på nettet, hvor du kan teste, om du har brugt ordet for meget. I WordPress er det mest almene plugin SEO by Yoast, som er gratis at bruge til dette. Yoast anbefaler en søgeordstæthed (eller keyword density) på 1-3%. Dvs. for hvert 100 ord, der skrives på siden, der må dit søgeord kun fremgå 1-3 gange.
Ud fra ovenstående er det derfor vigtigt at holde et naturligt flow i dine tekster, så det udover at være optimeret til Google også er læsbart og brugbart for de besøgende.
Her er de områder, som du skal huske at lave tekster til:
Hvis du er i tvivl om, hvordan du får dine relevante søgeord op på Google, så anbefaler vi, at du tager fat i et SEO bureau. Vi har derfor lavet en oversigt over nogle af de bedste bureauer i Danmark, så du kan gøre brug af deres ekspertise.
Find dit SEO bureau i oversigten her
Ovenfor finder du nogle af landets bureauer, der kan hjælpe dig i gang med at skrive optimerede tekster. Her er en liste med ting, som du skal være opmærksom på, hvis du ønsker at købe denne ydelse:
Køb SEO tekster og benyt ovenstående punktliste til at nærme dig et godt samarbejde.