Beskriv din opgave grundigt og send den til bureau.dk.
Vi ringer dig op, får bekræftet opgaven og vender detaljerne.
Vi matcher dig til det rette bureau, som kan hjælpe dig videre.
Som buzzword gør ‘marketing automation’ det godt. Og det gør det også til at booste din webshop-omsætning.
Med en forholdsvis simpel opsætning kan du komme langt. En opsætning, der er mulig i stort set alle gængse email marketing-systemer; fra MailChimp og ActiveCampaign til danske HeyLoyalty. De tre følgende mails tager ikke lang tid at sætte op, og du kan være sikker på én ting: De virker!
Som webshopejer er du allerede bekendt med den irriterende tendens, der hærger mange websitebesøgende; de lægger ting i kurven… og så skrider de! Denne kedelige tendens kan du vende med retargeting (fx Facebook DPA), men en påmindelse på email er også afgørende.
Faktisk ser jeg ofte cases, hvor en tabt kurv-mail konverterer mellem 15-40%. Imponerende.
Hemmeligheden i denne mail er, at du skal forstå, hvorfor brugeren ikke gennemførte sit køb. Stoler hun ikke på dig? Er dit checkout-flow for langsomt? Eller glemte hun det blot?
Har du ikke noget kvalificeret gæt, kan du splitteste med forskellige budskaber: Inddrag trust-symboler som E-mærket, Trustpilot-anmeldelser eller udtalelser fra tidligere kunder. Og hvis hun glemte det, er påmindelsen nok i sig selv.
Har du lidt ekstra tid på hånden, kan du med fordel oprette et flow frem for blot én mail. På den måde samler du også de op, som ikke nåede at konvertere fra den første mail.
I midten af din salgstragt finder du tilbagevindingsevnen – eller sagt på jævnt dansk: Evnen til at få tidligere kunder til at handle igen. Også dette kan dit automatiske email marketing-setup håndtere.
Du kan igangsætte et flow, der begynder fx 60, 90 eller 120 dage efter, kunden afgav sin sidste ordre. Og i denne mail kan du medsende lign. produktanbefalinger, produkter i samme kategori, gode tilbud eller blot en venlig opdatering, påmindelse og “hej igen”-mail.
En kedelig krabat, men ikke desto mindre en af de mest effektive. Og et mail marketing-setup uden velkomst er som en fredag aften uden en kold øl: Der mangler noget!
Har du tiden på din side, kan du, som med tabt kurv-mail, opsætte et flow af afledte triggers. Men bare en enkelt velkomstmail er det absolutte minimum.
At tilmelde sig en mail, hvor der intet svar kommer, svarer til at hilse på nogle, der ikke hilser igen. En knapt så rar følelse.
Og inden vi runder indlægget helt af, vil jeg blot give mine tre anbefalinger til email marketing-systemer: For hosted-løsninger (fx DanDomain og SmartWeb) HeyLoyalty, for meget simple opsætninger i WordPress og Shopify MailChimp – og derudover ActiveCampaign (mit yndlingssystem).
God arbejdslyst!
Og der er flere tips at hente om email markedsføring hos Webbler her.