Facebook opgraderer Messenger

Facebook og Messenger er to stærke værktøjer til, at kommunikere med dine brugere og kunder. Facebook lancerer løbende nye funktioner i Messenger, nogle af dem er allerede ude. Her er hvad du skal være opmærksom på og hvorfor.

Leder du efter et nyt Facebook bureau, der kan hjælpe din virksomhed. Så se vores oversigt her.

Brugernavne

For at gøre det nemmere for brugerne at finde og interagere med din virksomhed, skal alle sider have et brugernavn, dette skrives som @brugernavn. Det kræver blot en side med over 25 likes. Hvis ikke din side allerede har et unikt URL såsomfacebook.com/brugernavn, kan du oprette et brugernavn her: https://www.facebook.com/username/

Vær opmærksom på…

Når dit brugernavn først er godkendt, kan det kun ændres én gang yderligere. Det er derfor vigtigt at overveje:

  • Har du rettighederne til navnet?
  • Vil du anvende virksomhedsnavn, eller de nøgleord brugerne søger på indenfor dit virksomhedsområde?
  • Er det logisk og nemt for brugerne at skrive i en søgning?
  • Vælg et brugernavn du vil benytte på lang sigt.

brugernavn-facebook-messenger

Messenger links og koder

Du har måske allerede fået tildelt en kode, den minder lidt om QR-koder eller Snaptags. Det er en unik kode, som brugerne kan scanne i Messenger ved at bruge kameraet på deres mobil. Din personlige Messenger-kode linker direkte til Messenger-funktionen på siden, og giver brugerne direkte adgang til, at kunne interagere med din virksomhed.

Facebook foreslår, at disse koder kan bruges på din website eller i andre markedsføringssammenhæng. Det bliver spændende at følge hvordan virksomhederne i fremtiden vil integrere disse koder, samt hvordan brugerne vil benytte dem.

kode

Velkomstbeskeder

Facebook giver nu din virksomhed mulighed for at skrive velkomstbeskeder.Brugerne vil derved automatisk modtage en velkomstbesked, når de henvender sig til din virksomhed via Messenger.

Disse beskeder kan sammenlignes med auto-svar, som vi kender dem fra e-mailen. Velkomstbeskeder kan være nyttige, og kan bruges som ekstra service i forbindelse med at oplyse svartid eller optimere kundeservicen. Dog forventer brugerne oftest personlig kommunikation, når de henvender sig på Facebook, det er derfor vigtigt at møde brugeren med en personlig dialog.

Hvorfor er disse funktioner vigtige for din virksomhed?

Facebook anvendes hyppigere som et kundeserviceværktøj. Brugerne forventer tilstedeværelse fra virksomheden, og ønsker nemt at kunne komme i kontakt.

Funktionerne er med til at optimere brugervenligheden, og giver din virksomhed mulighed for lettere, at kunne interagere med brugerne og skabe personlig kommunikation.

Forventningerne til virksomhederne på Facebook er blevet større. Brugerne forventer konstant tilstedeværelse og hurtig respons, der skaber en vis kompleksitet, som Facebook nu forsøger at løse. Derfor er dette blot starten på en række nye funktioner, der skal gøre det nemmere for din virksomhed, at kunne yde en hurtig og personlig service.

Kilde: https://www.facebook.com/business/news/find-and-contact-businesses-on-messenger