Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.


Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.


Et kodeord vil blive e-mailet til dig.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.


Har du problemer med at få det optimale ud af din content-marketing strategi? Så skyldes det måske, at du ikke er helt skarp på, hvordan du præsenterer dit indhold!

Content marketing er, og har i længere tid været, en yderst populær og effektiv form for markedsføring, hvis man formår at gøre det med kvalitet og grundighed.

Hvordan man vælger at opstille, præsentere, og formidle sit indhold er altafgørende for, hvor succesfuld en effekt indholdet vil få. Du skal efter bedste evne give et positivt og indbydende indtryk allerede inden dine læsere har nærstuderet dit indhold.

Udover at man med godt indhold får mulighed for at øge kendskabsgraden og informere potentielle kunder om sin virksomhed og produkter, er det også en unik måde at skabe en ellers svær relation til nuværende og potentielle kunder.

Når du er i stand til at skabe indhold af høj kvalitet, vil du forhåbentlig efterlade dine læsere med et indtryk af, at de ikke blot har læst en lang salgstale for en virksomhed og/eller et produkt, men derimod et stykke indhold, der har beriget dem på en eller anden måde.

I min optik, bør man altid stræbe efter at skabe indhold, der først og fremmest hjælper, ikke sælger. Det er min erfaring, at hvis du først har løst et problem eller beriget dine læsere, vil du ofte være top of mind næste gang vedkommende skal købe et produkt, du tilbyder.

Selvom forbrugere kan være nådesløse, sætter de også pris på informerende og brugbar kvalitetsindhold. Derfor behøver du ikke forsøge at skjule dine intentioner bag indholdet. Så længe indholdet er godt, vil det (næsten) altid overskygge intentionen om et eventuelt salg.

Faktisk kan det være en direkte fordel at holde en åben og gennemsigtig stil. Hvis ikke dine læsere kan gennemskue, hvad du som person eller virksomhed får ud af deres trafik, kan det skabe tvivl om din motivation og agenda med at producere indholdet.

Hvis du for eksempel skriver om vinduer, kan du med fordel skrive dit content uden at promovere specifikke mærker eller modeller, men derimod guide din læser på en mere informativ og objektiv måde.

Vær åben, gennemsigtig, og hold et højt kvalitativt niveau når du producerer indhold!

Men hvordan producerer man godt indhold, og hvad kendetegner godt indhold?

Et parameter, jeg oplever mange ikke formår at optimere videre meget på, er måden man præsenterer og opstiller sit indhold på.

Selvom du formår at producere kvalitetsindhold, der på alle måder er præcis, hvad dit publikum leder efter, vil du få ualmindeligt svært med at få succes med det, hvis ikke du formår at gøre det overskueligt og spiseligt.

Det kan være utroligt skadeligt for din bounce-rate, og dermed også placering i de forskellige søgemaskiner, hvis det første, der møder din læser er 1500 ord uden afsnit, overskrifter eller grafiske elementer.

Dette problem kommer særligt til udtryk for dem, der ikke medregner, at cirka halvdelen af alle søgninger foregår via en smartphone. Hvis du skulle være i tvivl, så skal der meget lidt til før en mobil-skærm får en tekst til at virke uoverskuelig.

Faktisk skal der ikke mere end 4 sammenhængende linjer til, før en tekst begynder at virke uoverskuelig.

Har du bare en smule interesse for SEO, er du sikkert bevidst omkring vigtigheden ved at beholde dine besøgende på siden så længe som muligt. Derfor er det uhyre vigtigt, at du fanger dine læsere med det samme, og undgår at skræmme dem væk med en lang og uoverskuelig tekst.

5 hurtige og nemme tips til at producere mere spiseligt indhold.

 

  • Start altid med en fangende og retvisende overskrift. Men husk, at alle læsere hader clickbait.  

 

  • Redegør relativt hurtigt for, hvad din baggrund, berettigelse, eller motivation for at skrive indholdet er.

 

  • Svar altid direkte på det, dine læsere søger en besvarelse på. Hold det så vidt muligt kort og konkret. Det er vigtigt, at du hurtigst muligt får overbevist dine læsere om, at svaret på deres søgning findes i dit indhold, og at du er i stand til at komme med et kvalificeret bud.

 

  • Efter du har svaret kort og konkret på dine læseres intention med deres søgning, kan du gå i dybden med emnet. Nogle vil være tilfredse med det korte svar, andre vil have behov for yderligere information. I begge tilfælde vil du have efterladt et positivt indtryk på læseren.

 

  • Når du føler, at du har afdækket emnet tilstrækkeligt, bør du gøre dig nogle tanker om eventuelle relaterede spørgsmål. Hvilke spørgsmål er det naturligt at sidde tilbage med, når man som besøgende har læst dit indhold? 

    Disse relaterede spørgsmål eller emner er en perfekt måde at få ideér til fremtidig indhold. Hvis du allerede har afdækket emnet, så indsæt et link. Hvis ikke, jamen så ved du, hvad dit næste stykke indhold skal omhandle.

 

3 ting du bør overveje før du skriver

 

  1. Du kan nemt og hurtigt gøre en markant forskel på dit indhold ved at benytte de forskellige formateringsmuligheder. Det er herudover også altid en god idé at supplere med nogle grafiske elementer, såfremt det er muligt. 
  2. Tænk over, hvilket sprog du benytter, længden på dit indhold, og hvilken målgruppe du henvender dig til. Det er langt fra alle emner, hvor et formelt 3000-ords indlæg er optimalt. 
  3. Forsøg så vidt muligt at skrive så lidt på en side som muligt. Dette er ikke ensbetydende med, at du skal skrive få ord, men derimod en øvelse i at gøre dit indhold så indbydende som muligt! Brug derfor rigeligt med afsnit, linjeafstand osv.