Beskriv din opgave grundigt og send den til bureau.dk.
Vi ringer dig op, får bekræftet opgaven og vender detaljerne.
Vi matcher dig til det rette bureau, som kan hjælpe dig videre.
Her i indlægget kan du få det seneste statistik om sociale medier i Danmark 2017. Sociale medier 2017 statistik giver dig mulighed for at få et overblik over, hvor folk er, og hvordan de bruger de sociale medier. Nedenfor finder du forskellige statistikker, der kan hjælpe dig i din markedsføring. Det er vigtigt at være til stede, hvor din målgruppe er, og med research omkring brugernes tilstedeværelse og adfærd, så kan du ramme mere præcist.
Lad os starte med at kigge overordnet på, hvordan brugerne fordeler sig på tværs af medierne i 2017:
Facebook er stadig det største sociale medie i Danmark. Hele 67% af danskerne er på Facebook. Efterfulgt har vi 3 medier, der ligger på samme niveau; Snapchat, Instagram, LinkedIn. Her kan du se den samlede oversigt:
Facebook – 67%Snapchat – 25%Instagram – 24%LinkedIn – 24%Twitter – 10%Pinterest – 9%
Læs også: Instagram strategi – Sådan benytter du ambassadører
Youtube er ikke med i statistikken, da det ikke anses som et socialt medie i denne undersøgelse. (kilde)
De seneste statistikker er foretaget af Danmarks Statistik i november 2016. Her viser det, hvor meget forskellige målgrupper bruger de sociale medier. I grafen til venstre ses aldersgruppen 15-18 årige, hvor det ikke overraskende er en stor andel, der bruger de sociale medier. Her gør hele 97% af alle mellem 15-18 årige brug af medierne.
Samtidig ses det også, at i samme målgruppe bruger 59% fire eller flere sociale medier.
“Det er tydeligt at se, at de unge spreder sig på tværs af mange sociale medier. De er født med en mobiltelefon i hånden, og har intet problem med at være til stede mange steder på én gang. Både online og offline” – Jeff Blaavand, ejer af Bureau.dk
Hvis vi kigger på de restrende aldersgrupper i undersøgelsen (19-89 år), så er det værd at fremhæve, at 32% ikke bruger de sociale medier. Samtidig er det kun 23%, der bruger fire eller flere medier.
I nedenstående grafik kan du se, at 7% bruger 6 sociale medier eller flere. Det er ligeledes klart, at mere end halvdelen bruger 2 eller flere medier i deres hverdag.
Der har ofte været snak omkring unge og sociale medier. Her viser statistikken, at flere unge faktisk vælger at begrænse adgangen til deres profiler for fremmede. Selvom statistikken ligger meget stabil gennem de største aldersgrupper, så har der været en generel tendens til, at flere unge havde 100% åbne profiler. Dette ser med nedenstående statistik ud til ikke at være aktuelt længere.
Er din LinkedIn-profil 100% optimeret? Læs vores gratis guide til LinkedIn